منح وزارة المعارف للطلاب الأباء ذوي طفل واحد على الأقل

מסלול מענקים מיוחד לסטודנטים שיש להם ילד אחד לפחות
הלומדים לתואר ראשון בשנת הלימודים התשע”ג

א. תנאים כלליים

  1. הסיוע במענקים במסלול מיוחד זה מיועד לסטודנטים אזרחי ישראל או תושבי ישראל העומדים בתנאים הנדרשים המפורטים בהוראות וההנחיות להגשת הבקשה למענק במסלול המיוחד וכמפורט להלן:
    1. סטודנטים הלומדים בהיקף מערכת לימודים שנתית מלאה לקראת תואר אקדמי ראשון (B.Sc, B.Ed, B.A וכיו”ב).
    2. סטודנטים הלומדים במוסדות להשכלה גבוהה שהוכרו או שניתנה להם תעודת היתר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה, בתכניות לימודים שהמוסד הוסמך להעניק בהם את התואר או בתכניות לימודים שאושרו על-ידי המועצה להשכלה גבוהה, לרבות תארים, שהוכרו על-פי סעיף 28א’ (*) לחוק המועצה להשכלה גבוהה, תשי”ח – 1958.
    3. סטודנטים אשר עונים להגדרה של “משפחה נזקקת” המורכבת מסטודנט נשוי עם ילד אחד לפחות, או מסטודנט שהוא הורה יחיד עם ילד אחד לפחות שנמצא תחת אחזקתו החוקית, ושמתקיים בה לפחות אחד מתנאי הזכאות הנדרשים המפורטים להלן:
    * המבקש ו/או בן/ת הזוג קיבל/ו קצבת הבטחת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי במשך 12 חודשים מתוך 18 החודשים שקדמו לתחילת הלימודים של המבקש לתואר ראשון או לתחילת לימודיו במכינה קדם אקדמית ובלבד שהלימודים במכינה הסתיימו בשנה שקדמה לתחילת לימודיו לתואר ראשון.
    * המבקש קיבל תשלום לפי חוק המזונות (הבטחת תשלום), תשל”ב – 1972 מהמוסד לביטוח לאומי במשך 12 חודשים מתוך 18 החודשים שקדמו לתחילת הלימודים של המבקש לתואר ראשון או לתחילת לימודיו במכינה קדם אקדמית ובלבד שהלימודים במכינה הסתיימו בשנה שקדמה לתחילת לימודיו לתואר ראשון.
    * המבקש או בן הזוג קיבל “קצבה” – מלגת לימודים ועידוד השתלבות אברכי כוללים בתעסוקה (“מלגת הבטחת הכנסה לאברכים”) מהאגף למוסדות תורניים במשרד החינוך במשך 12 חודשים מתוך 18 החודשים שקדמו לתחילת הלימודים של המבקש לתואר ראשון או לתחילת לימודיו במכינה קדם אקדמית, ובלבד שהלימודים במכינה הסתיימו בשנה שקדמה לתחילת לימודיו לתואר ראשון.
    * המבקש מוכר כנכה על ידי המוסד לביטוח לאומי, ונקבעה לו דרגת אי כושר להשתכר – בשיעור של 75% לפחות. והינו מקבל קצבת נכות כללית מהמוסד לביטוח לאומי.
    * המבקש שאו בפת הזוג נמצא/ים בטיפול שירותי הרווחה ומוכר/ים בדרגת זכאות א’.

זכאות להגשת בקשה לסיוע

“משפחה נזקקת” שבה שני בני הזוג הם סטודנטים, רשאי רק אחד מבני הזוג להגיש בקשה לסיוע, בהתאם לכללים ותנאי הזכאות המפורטים בטופס הבקשה למענק המיוחד (בכל מקרה לא תטופל יותר מבקשה אחת למשפחה נזקקת).

ב. תנאי הזכאות לסיוע

הזכאות לסיוע במענק נקבעת על-פי הכללים והקריטריונים (המפורטים בסעיף א’ לעיל) ולפי מספר הילדים של המבקש, בהתחשב בחתכי רמות הזכאות של כלל אוכלוסיית הסטודנטים הנזקקים הפונים לקבלת סיוע, ובכפוף למגבלות מסגרת התקציב שיאושר במסלול מיוחד זה לשנת הלימודים התשע”ג.
גובה הסיוע השנתי ל”משפחה נזקקת” הוא עד לסך של 12,480 ש”ח (למשפחה שלא קיבלה סיוע מקרן זו בשנת הלימודים התשע”ג).
הערה: המבקש ו/או בחת הזוג שקיבל/ו בשנה”ל תשע”ג מענק מקרן זו, אשר יימצא/ו זכאי/ם למענק נוסף במסגרת מסלול סיוע מיוחד זה, יקוזז מהם מלוא סכום המענק שקיבל/ו מקרן זו בשנה”ל התשע”ג.

ג. נוהלי הגשת טופסי הבקשה לסיוע

כל מוסד להשכלה גבוהה, שתלמידיו זכאים להגיש בקשה לסיוע עפ”י סעיף א’ לעיל, יפרסם את סדרי ההפצה של טופסי הבקשות לסיוע לסטודנטים. את טופס הבקשה למענק במסלול המיוחד הכולל את ההוראות וההנחיות להגשת הבקשה ניתן לרכוש בכל חנויות הספרים במוסדות להשכלה גבוהה או בלשכות דיקני הסטודנטים, עד תום מועד הגשת הבקשות כמפורט להלן.
על הסטודנט מגיש הבקשה להקפיד למלא את הבקשה על כל פרטיה כנדרש ולא להחסיר שום פרט או מסמך כמפורט בהוראות וההנחיות המחייבות. את טופס הבקשה המלא, בצירוף כל האישורים והמסמכים הנדרשים, יש להכניס למעטפה בגודל מתאים למניעת קיפולים מיותרים, ולשלוח בדואר רשום לכתובת הבאה:
טלדור, מערך הסיוע במלגות לסטודנטים, רח’ היצירה 13, קרית אריה, פתח תקווה מיקוד 49170.

מגישי הבקשה מתבקשים לשמור ברשותם את האישור על משלוח הבקשה בדואר רשום, למקרה של צורך בבירור.

המועד האחרון להגשת הבקשות הוא יום ראשון, ג’ בטבת התשע”ג
(16 בדצמבר 2012)

* “28 א’ הכרה בתארים של מוסדות מוכרים באזור:
המועצה רשאית להכיר בתואר של מוסד להשכלה גבוהה שהוכר או שניתן לו היתר ע”י המועצה להשכלה גבוהה שהוקמה ע”י מפקד, כמשמעותו בתקנות שעת חירום (יהודה ושומרון וחבל עזה – שיפוט בעבירות ועזרה משפטית),
התשכ”ז – 1957, על יסוד כללים שתקבע לעניין זה…”

men7a

 



سجّلوا الآن!حتى لا يفوتك التسجيل للمنح الدراسية انضم لخدمة "رسائل منح"